بررسی تاثیر هوش مصنوعی بر فرهنگ رسانه ای کودکان با رویکرد درک چشم انداز در حال تغییر، روندها و پیامدها
کد مقاله : 1080-CYSP2024 (R1)
نویسندگان
مهران فرجی *
کارمند رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ( اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی)
چکیده مقاله
با پیشرفت روزافزون هوش مصنوعی، این فناوری به طورفزاینده ای در زندگی روزمره کودکان نقش ایفا می کند. از طریق رسانه های مختلف و اسباب بازی های هوشمند، کودکان درمعرض محتوای هوش مصنوعی قرار می گیرند. این مقاله به بررسی فرهنگ رسانه ای کودکان در عصر هوش مصنوعی می پردازد. هدف این مقاله بررسی تأثیرات هوش مصنوعی بر نحوه مصرف رسانه توسط کودکان و نحوه شکل دهی به فرهنگ آن ها است و درآن با مروری در زمینه هوش مصنوعی واستفاده از مقالات و تحقیقات علمی،گزارش های تحقیقاتی وکتاب ها به بررسی موضوع پرداخته است. هوش مصنوعی به طور قابل توجهی نحوه مصرف رسانه توسط کودکان را تغییر می دهد. این فناوری نوین می تواند محتوای شخصی سازی شده را برای کودکان ارائه دهد، به آن ها در یافتن اطلاعات کمک کند وبا آن ها تعامل داشته باشد. این امرمی تواند تأثیرات مثبتی بر یادگیری و رشد کودکان داشته باشد. با این حال، هوش مصنوعی می تواند خطراتی را نیز برای کودکان ایجاد کند. هوش مصنوعی ابزاری قدرتمند است که می تواند به طور قابل توجهی فرهنگ رسانه ای کودکان را تغییر دهد. آگاهی افزایی والدین و ترسیم درکی از افق این فناوری بر فرهنگ، هدف این پژوهش است.
کلیدواژه ها
هوش مصنوعی، فرهنگ، فرهنگ رسانه ای، کودکان، آموزش و یادگیری
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی